יוכי קשת

יוכי קשת היא מרצה ללימודי פילוסופיה, רפואה סינית ורפלקסולוגיה, ליוותה והשתתפה במחקרים בבתי חולים בנושאים הקשורים להשפעתה של הרפואה ההוליסטית על מחלות גוף ונפש. לקחה חלק בפרויקטים חברתיים ביניהם בתכנית של משרד הרווחה, פרויקט "דרור", המטפל במשפחות צעירות בסיכון ובליווי תחום הטיפול ההוליסטי ב"מכון תודעה" העוסק בנושא הסחר בבני אדם. מנהלת למעלה מעשרים וחמש שנה קליניקה אינטגרטיבית ברפואה הוליסטית השמה דגש על עבודה עם משפחות. ספרה  "מבטן ומלידה" העוסק בדפוסים טרום לידתיים והשפעתם על תבניות חשיבה והתנהגות יצא לאור ביולי 2011. ספרה השני, "רשתות הכאב והריפוי של הגוף" המציב מודל למיפוי גוף ונפש על פי עקרונות הרפלקסולוגיה יצא לאור בספטמבר 2016.

התרומה לקידום המדע והמחקר

החל משנת 1999 ועד היום, כל המחקרים אותם יזמה יוכי קשת ובהם לקחה חלק נחשבים כפורצי דרך בתחומם. הם סללו את הדרך לשילובה של הרפואה ההוליסטית ברפואה האלופטית(קונבנציונאלית)  במרפאות קופות החולים, במחלקות בתי החולים ובבתי ספר לרפואה ותורמים רבות לרווחתם ולבריאותם של חולים ומשתקמים רבים.

המחקרים שבדקו את השפעת הטיפול הוליסטי על נפגעי חוט שדרה ועל משתקמים משבץ מוחי, CVA  (בית חולים שיבא 1999-2003) סימלו את שיתוף הפעולה הראשון של חוקרים ומרפאים משתי אסכולות הריפוי. בזכות שיתוף פעולה פורה זה שהוכיח את יעילותו, החל תהליך שילוב הרפואה ההוליסטית בבתי חולים.

המחקר שבדק את השפעת הטיפול ההוליסטי על בעיות בספינקטרים אצל חולי טרשת נפוצה שנערך עם פרופ' ענת אחירון מנהלת המרכז לטרשת נפוצה בתל השומר,(2003-2005) עורר הדים בעולם הרפואה ופורסם במגזיני מחקר ברחבי העולם. (Sclerosis 2003; 9: 356¡/361, www.multiplesclerosisjournal.com.

המחקר שבדק את השפעת הרפלקסולוגיה על פגועי נפש במרכז לבריאות הנפש באר יעקב (2001-2007), סלל את הדרך לשילובה של הרפואה ההוליסטית בטיפול בנפגעי נפש בכל במרכזים הרפואיים בישראל. https://www.youtube.com/watch?v=IF6fLyJ2saE.

הפיילוט המחקרי בבית החולים שערי צדק שהחל בשנת 2014 ונמשך עד היום, ובו לוקחת יוכי קשת חלק (בראשות ד"ר דני פינק מנהל מחלק לב חזה בשערי צדק וד"ר מנחם אוברבאום), נחשב אף הוא ראשוני ופורץ דרך בעולם. הוא שואף להוכיח שטיפולים הוליסטים יכולים לקצר את משך האשפוז של מנותחי לב פתוח ולהחיש את החלמתם.

סיפרה הראשון מבטן ומלידה, פרי מחקר בן 15 שנה, מעמיד מודל התפתחות חדשני ומרתק השם דגש על השפעת התקופה העוברית על דפוסי חשיבה והתנהגות אנושיים. מודל זה נלמד היום, בין השאר, במכללות לרפואה הוליסטית, ובמסלולי הוראה.

סיפרה השני, רשתות כאב וריפוי, אף הוא פרי חקר בן 20 שנה. הוא עוסק בהפיכת חווית הכאב שהיא סובייקטיבית מעיקרה, לכלי מדיד ואובייקטיבי.זהו רעיון מרשים אשר בא לחזק את ההבנה שבבוּאוֹת שונות בגופו של האדם, הן כלים אבחוניים ובסיס לטיפול במצבי בריאות שונים. הספר  שזור בתרשימים ואיורים הממקמים את נקודות הכאב ואת מעגלי האנרגיה, בהתאם לפתולוגיה הרלוונטית. כולל נטילת אנמנזה ותוצאות מצופות.

כתיבת תגובה