הטיפול במטמורפיק

מבטן ומלידה – מטמורפיק ותרפיית הדפוסים הטרום לידתיים

הטיפול בתרפיית המטמורפיק כולל תהליכי אבחון וטיפול. האבחון נעשה דרך התבוננות בהשתקפויות בכפות הרגליים והשיח בעקבותיו מעורר את המטופל/ת למודעות ויוצר הנעה לשינוי. הטיפול הפיסי נעשה דרך מגע באזורי הרפלקס של עמוד השדרה כפי שהוא משתקף בכפות הרגליים, כפות הידיים והראש. סוג מגע זה מיוחד לתרפיית המטמורפיק; הוא מסוגל לעורר זיכרונות קדומים, מפני שחוט השדרה והעור, כחלק ממערכת העצבים המרכזית של הגוף, קלטו את חוויות העוברות והלידה ושמרו אותן. בשל אופיו המיוחד של המגע במטמורפיק, טיפול מטמורפי מתאים בכל גיל שהוא ולמגוון רחב מאוד של בעיות וחוסרי איזון.

כטיפול משפחתי, הזמן הטוב ביותר להתחיל את הטיפול הוא הזמן הקרוב ביותר למקורות כלומר לשלב בו ההורים מתכננים את ההיריון. במטמורפיק, זמן התכנון משויך לשלב הטרום-התעברותי. בשלב זה, מודעות וקבלת אחריות יעודדו הורים להקפיד על אורח חיים מאוזן ולהעניק לילדיהם נקודת פתיחה טובה יותר בחיים. הורים המזהים אצל עצמם תבניות חשיבה ודפוסי התנהגות המעכבים אותם בחייהם יפיקו תועלת מרובה מטיפולים אלה.

בהיריון עצמו מתקיימים יחסים סימביוטיים בין האם לעובר/ה; רווחתה של האם תשפיע על רווחת העובר/ה שברחמה ולהפך. לכן, בכוחו של הטיפול במגע להיטיב עם שניהם במהלך ההיריון ולאחריו.

מתוך הספר:

"הנחת היסוד העומדת בבסיס הטיפול המטמורפי היא, כי כפות הרגליים, כפות הידיים והראש, פועלים כאזורי השתקפות של עמוד השדרה. עיסוי עדין של נקודות רפלקס עמוד השדרה מגרה לתגובה איברים ומערכות שונות בגוף. מכאן שניתן באמצעות המגע להשפיע על פעולת המערכת הגופנית כולה. הטיפול מניע את הגוף אל מצב של איזון, אשר על פי התפיסה ברפלקסולוגיה ובמטמורפיק, מונע התפתחות מצבי מחלה או חוסר איזון ומסייע לגוף להתמודד עם מצבי חוסר איזון קיימים…"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 מבטן ומלידה – מטמורפיק ותרפיית הדפוסים הטרום לידתיים

כתיבת תגובה