על המטמורפיק

מבטן ומלידה – מטמורפיק ותרפיית הדפוסים הטרום לידתיים

תרפיית המטמורפיק, או בשמה האחר התרפיה הטרום לידתית (Prenatal therapy). מציעה שפה ייחודית לקריאת ההיסטוריה האישית שלנו ולהתבוננות במקורות דפוסי התנהגות בחיינו. דפוסים אלה שורשיהם כבר ברחם,  בידע ובחוויה ההדדיים אותם חולקים האם והעובר.

המילה מטמורפיק נגזרת מהמילה היוונית מטמורפוזה, שפירושה שינוי צורה פנימי מהותי. המטמורפוזה גוררת בעקבותיה שינוי התנהגותי בולט ומשמעותי המשפיע על כל מערך האישיות. תרפיית המטמורפיק גורסת, כהנחת יסוד, כי שחרור מתבניות ומדפוסי התנהגות ישנים הוא בסיס להתפתחות מודעת, לשינוי ולריפוי. השינוי מתרחש כתוצאה מפתיחת הדלת של הגוף אל זיכרונות מוקדמים.

על פי המטמורפיק, ניתן לחלק את תקופת ההיריון לשש תקופות עובריות, כאשר בכל תקופה, מתרחשים אירועים המייחדים אותה וכמו במרוץ שליחים, ככל שתקופה אחת מתפתחת טוב יותר כך השלב הבא מקבל אנרגיה למיצוי הפוטנציאל הגלום בו. יחסים בין עובּרים להוריהם הם חוויה שמתפרשת אל מעבר לפונקציות הפיסיולוגיות- ביולוגיות שלה. חוויה שהיא גירוי ומשוב דו-כיווניים מתמשכים.  בתיאור כל אחת מן התקופות משולבת  החוויה העובּרית והתגובה ההורית.

שש התקופות הן:

תקופת הטרום-התעברות תקופה זו מתייחסת להכנה ולהתכוונות להיריון מצד שני ההורים בכל רמות האישיות: פיסית, מנטאלית ונפשית.

תקופת ההתעברות: שלב זה עוסק בזהויות ובמפגשים אישיים המאפשרים חיים פיזיים ורוחניים חדשים

תקופת הגדילה והמחויבות: שלב זה עוסק בגדילה ובהתחזקות וכרוך בשינויים המערבים תהליכים של קליטה והסתגלות.

תקופת התנועה והבעיטות: שלב זה עוסק בביטחון עצמי, בתנועה ובתקשורת בין שותפים למסע.

תקופת ההבשלה: שלב זה עוסק בהבשלת הגוף ובהכנת כל הצדדים לקראת מעברים ושינויים.

זמן הלידה: כל הצדדים מכינים את עצמם לקראת המעברים והשינויים הנכונים להם.

מפת המטמורפיק היא מפה של זמן. משתקפים בה תשעת חודשי ההתעבּרוּת. החותָם של תקופה זו מוטבע בגוף ודרכו אנו יכולים ליצור קשר עם זיכרונות התקופה כפי שהגוף קרא והבין אותם. זיכרונות אלה יוצרים קישור המספק הבנה ומשמעות בין תבניות התנהגותיות ודפוסים המחוללים חוסר איזון, לבין ההתרחשות בתקופות ההיריון והלידה.

מתוך הספר:

תרפיית המטמורפיק מציעה שפה ייחודית לקריאת ההיסטוריה האישית שלנו: מהתקופה
הטרום- התעבּרותית, דרך השלבים השונים של ההיריון ועד שלב הלידה ומעבר לה. עוד לפני זמן 

ההתעברות, עוד לפני ש"בריאה" מתרחשת, היא כבר נהגית בכוונה וברצון של בני הזוג. כלל הכוונות והרצונות (או אי- הרצונות) מתגשמים במי שאנחנו או במי שגדלנו להיות. הניסיון להבין את עצמנו דרך שפה זו מוביל אותנו לתובנות נוספות על אודות דפוסי התנהגות בחיינו, דפוסים שינקו את שורשיהם הסיבתיים כבר ברחם.

המטמורפיק משתמש בזיכרון ובפעולת ההיזכרות כדלת בין רצף הזמן שבו אנו גדלים ומבשילים, ובין המרחב שבו אנו פועלים. המיוחד במטמורפיק הוא הקריאה בדיעבד של אֵרועים שהתרחשו בתקופה ממנה אין לנו זיכרונות מודעים או אפילו תודעה. לכן מציעה תרפיה זו קריאה של חוויות עובּריות דרך הגוף ודרך אזורי ההשתקפות בכף הרגל. כמטופלים, אנו משלימים את מה שלא זכור לנו מתוך זיכרונם של הורינו. כמטפלים, הזיכרון זמין לנו בשפת הגוף. הגוף זוכר הכול, ומוכן לספר הכול. עלינו רק ללמוד את השפה שבּהּ הוא דובר. הסיפור מחכה לנו חקוק בגוף, בשפת סימנים מיוחדת. כאשר נלמד להתבונן ולהקשיב, הסיפורים יעלו ויבואו. נוכחותם של קווים וחריצים, מרקְמי עור לחים או יבשים, חלקים או מחוספסים, מבנה העצמות בגוף ובכפות הרגליים, התנועתיות של הגוף ושל כף הרגל, ועוד סימנים רבים אחרים, הם המשמשים אותנו בבואנו לזהות את מקור התבניות ולעורר את הזיכרון של תחילת חיינו.    

 

 

 

מבטן ומלידה – מטמורפיק ותרפיית הדפוסים הטרום לידתיים

כתיבת תגובה